Univera Logo





Panorama Dünyası Uluslararası Pazarda Satış Operasyonlarını Güçlendiriyor

EnRoute uluslararası pazarda da satış ve dağıtım süreçlerini dijitalleştiriyor. Anadolu Efes’in Azerbaycan pazarındaki distribütörü Carçıoglu Grup’un Sistem Koordinatörü Rasim Bananyarlı EnRoute’un avantajlı dünyası ve süreç yönetimi hakkında ayrıntılı bilgiler paylaştı.

Sizi biraz tanıyabilir miyiz?

1987, Azerbaycan Bakü doğumluyum. Üniversiteyi Ukrayna’da okudum. İstatistik Bölümü mezunuyum. Evliyim ve bir kız çocuğu babasıyım. Anadolu Efes Azerbaycan Distribütörü olan Carçıoğlu Group şirketinde Sistem Koordinatörü olarak görev almaktayım. Carçıoğlu Group olarak Anadolu Efes ürünlerinin Azerbaycan Distribütörlüğünü yapıyor ve ülke geneline Efes ürünlerinin dağıtımını gerçekleştiriyoruz. Ben de bu operasyonun Saha ve Merkez Ofis Satış sürecinin yönetiminden sorumlu sistem görevlisiyim.

Şirketinizden ve operasyonlarınızdan biraz bahseder misiniz?

1997 yılında kurulan Carçıoğlu Group LLC, Azerbaycan’da petrol dışı sektörün liderlerindendir. Carchioglu Group LLC bir dağıtım şirketi olarak Azerbaycan pazarında dünyanın 20 ülkesinden ithal ederek ürünlerini tüm satış ağlarına dağıtmaktadır. Birlikte çalıştığımız şirketler Amerika, Rusya, Türkiye, Almanya, Avusturya gibi dünyanın farklı bölgelerindeki ülkelerdir. Özellikle alkollü ve alkolsüz içecek ürünlerinin üretim ve dağıtımı konusunda uzmanlaşmış durumdayız. Şirketimiz, Anadolu Efes’in yaklaşık 20 farklı ürün çeşidini ve yurt dışında bilinen markaların Azerbaycan pazarında dağıtımını yapmaktadır. Yabancı marka ve ürünlerin yanında yerel üretime büyük önem veren Carçıoğlu Group, aynı zamanda şirketimiz yerel votka ve şarap çeşitlerini de tüketici ile buluşturmaktadır.

Dağıtımın yanında üretim ile de ülke ekonomisine kazanç sağlayan Carçıoğlu Group, yakın zamanda faaliyete geçirdiği yeni fabrikasında, Rusya’nın bilinen alkollü içecek ürünlerinin üretimine de başlamıştır. Buna ek olarak da yakın gelecekte Anadolu Efes ürünlerinin Azerbaycan’da üretilmesi için bir fabrika kuruluşu hazırlığı içindeyiz.

Satış operasyonlarınızı yönetmek için Univera’nın EnRoute Çözümünü kullanıyorsunuz. EnRoute ile yönettiğiniz süreçleri anlatabilir misiniz?

Saha satış operasyonu, siparişler, faturalar ve tahsilat süreçlerini Panorama Ürün Ailesinin Çoklu Kanal Satış Yönetimi Çözümü olan EnRoute ile takip etmekteyiz. Ayrıca Fatura Gecikme, Kredi limit, İskonto ve Promosyon (2+1 tutar ve miktar kriteri) özelliklerini kullanmaktayız. Biraz önce bahsettiğim yeni kurulan fabrikamız ile birlikte EnRoute ile yönettiğimiz süreçlerimiz de genişledi. Yeni fabrikamızda üretimini yaptığımız ürünlerin yanında Türkiye Operasyonunda da EnRoute kullanan Sırma Grup ürünlerinin satış ve dağıtım işlemlerini de artık EnRoute ile yönetmeye başladık.

Yine bahsettiğim yakın gelecekte hayata geçirmeyi planladığımız Anadolu Efes Azerbaycan Fabrikamızın da satış operasyonlarını EnRoute ile yönetmeyi planlıyoruz. Tüm bunlardan yola çıkarak Panorama ile daha fazla süreci yönetmeye başlayacağımızı ön görüyoruz. Hedefimiz; tüm satış operasyonumuzu EnRoute ile yönetmek.

EnRoute ile dijital ortamda, satış ve dağıtım süreçlerinizi yönetiyorsunuz. EnRoute sayesinde bu süreci dijitalleştirdiniz. Bunun şirketinize ve çalışanlara nasıl faydaları oldu?

Dijitalleşme son yılların konusu bildiğiniz gibi. Özellikle kurumsal dijitalleşme, kurumların yaptıkları işi daha verimli yapmasını ve sonucunda da maliyet ve karlılık anlamında getirileri olan bir dönüşüm. Biz de EnRoute ile Anadolu Efes Projemizde bunu sağladık. Satış operasyonumuzun dijitalleşmesi öncelikle hata oranının azalmasını ve işlemlerin daha hızlı olmasını sağladı. Bu getiriler de verimlilik ve tasarruf anlamında faydaya dönüştü.

EnRoute özelinde sağladığımız faydaları ise şöyle özetleyebilirim. Özellikle satış ve dağıtım konusundaki bilgi ve tecrübesi sayesinde, derinlemesine gelişmiş ve süreçlerde gerçekleşecek işlemlerin hepsini dijitalleştirebilecek bir çözüm. Bu nedenle sahada ve merkez ofiste ihtiyaç duyduğumuz tüm şekillerde veriler ile çalışabiliyoruz. EnRoute bize sahada, bizden uzakta olan satış faaliyetlerinin verilerini raporlarla anlamlı hale getirip doğru karar alma yeteneği sağlıyor.

Yükleme, satış temsilcisi ziyaret işlemleri, KPI raporları, rota optimizasyonu gibi özellikleri ile merkezde ve sahada çalışan ekibimizin işini kolaylaştırarak, genel anlamda şirketimize katkı sağlıyor.

Ana ürün olarak EnRoute kullanıyorsunuz. EnRoute’un alt modüllerinden kullandıklarınız var mı?

EnRoute temelde, mobil satış dağıtım çözümü olmasına rağmen alt modüller ve çeşitli özellikler ile geniş bir alanda işlerimizi kolaylaştırıyor. Proje kapsamında fatura geciktirme ve satış temsilcisine günlük hedefini ve kalan hedefini gösteren Bonus Target Realization (BTR) özelliklerini kullanıyoruz.

Temsilcilerimiz  gunluk hedeflerini Bonus Target Realization sayesinde öğreniyor, ne kadar satış gerçekleştirmesi gerektiğini biliyor. Ayrıca yeni çekmeye başladığımız raporumuz ile aylık tahsilat planını da el terminaline ekledik. BTR  online raporuyla günlük hedefin ne kadarını tamamladı diye merkez operatörüne bilgi geliyor.  Hedefler her bir ürün grubuna ait olarak sınıflandırılıyor. Buna göre satış temsilcisi, işlemlerini yaparken hedefini de takip edebiliyor. Örneğin hedefinin %90’ı gerçekleştirildi, %10’luk hedef kaldı gibi bilgiler alabiliyor. Bu da aylık bonusları belirleyebilmemiz açısından bize bilgi ve fayda sağlıyor. Fatura Gecikme özelliği ile de vadeli fatura işlemlerimiz için kaç günlük gecikmeler oldu ilgisini günlük olarak alıp sipariş risk yönetimimizi yapabiliyoruz. Bu sayede riski en aza indirebiliyoruz.

Projenin bundan sonraki aşamasında, kullanmayı planladığınız farklı çözümlerimiz var mıdır?

Carçıoğlu olarak yatırım ve büyümemiz sürekli olduğu için dijitalleşme sürecimiz de aynı ölçüde gelişiyor ve süreklilik gösteriyor. Daha önce bahsettiğim gibi; açılan ve açılacak olan yeni fabrikalarımız var. Bunlar için planlarımız arasında Panorama’nın EnRoute dışındaki ürünlerini kullanmak var. Örneğin sahadaki merch ekibimiz için Quest, üretim ve depo sürecimizin yönetimi için de StokBar çözümlerini operasyonlarımızda konumlandırmak istiyoruz. EnRoute Projemiz kapsamında da sahadaki demirbaşlarımızın takibi için EnRoute alt modülü olan AssetTracker kullanmak da yine planlarımız arasında.

Son olarak; Univera ve EnRoute ile ilgili genel görüşlerinizi paylaşabilir misiniz?

Şirket olarak Univera’nın sağladığı hizmetlerden ve kullandığımız çözüm olan EnRoute ile ilgili memnuniyetimiz yüksek. Yakın zamanda Univera’nın ismini Azerbaycan pazarında daha sık duyacağımıza da yaptığım referans görüşmelerinden dolayı eminim. Özetle; EnRoute’nin satış operasyonunda işlerimizi kolaylaştırdığını, bu sayede satışlarımızın arttığını, satış ekibi ile ilgili planlamaların kolaylaştığını söyleyebilirim. Univera ile uzun vadede iş ortaklığımızın farklı projelerle ilerleyip gelişeceğine eminim. Tüm Univera Ekibine teşekkürler.

 

 

Merhaba
İlginiz için teşekkür ederiz.
Yardımcı olmak için talebiniz hakkında bilgi alabilir miyim?